logo

Login



Newsletter

Nume:

E-mail:

Congrese

congresul international de feng shui australia

acreditare

Cristina Groza in Forbes Romania PDF Imprimare Email

 

               

Specialistul Feng Shui Cristina Groza a aparut in numarul din luna februarie 2010 al revistei Forbes Romania si in numarul din luna iunie 2012 .

Forbes. Corporaţiile din România îşi construiesc profiturile pe Feng-Shui, Kabala şi tactici noi de leadership

Câţi bani face Feng Shui-ul tău?

Procesul de autocunoaştere nu ţine doar de leadership, ci şi de spaţiul în care se desfăşoară afacerile. Una dintre componentele de business acceptate recent de managerii români poartă un nume exotic - Feng Shui - şi provine tocmai din China. Confundată adesea cu ghidurile în trei paşi care propovăduiesc împânzirea casei cu bambuşi (pentru noroc!) şi achiziţia de pisicuţe Maneki Neko, ce fac să circule energia dintr-o simplă mişcare a lăbuţei (chit că respectivul simbol este japonez 100%), adevăratul Feng Shui vorbeşte pe limba oamenilor de afaceri.

Este o formă de analiză matematică bazată pe principii vechi de 6.000 de ani, un fel de Teoremă a lui Pitagora în variantă orientală: clară, cu demonstraţie elocventă şi rezultat verificabil. Aşa cum nimeni nu pune la îndoială faptul că, într-un triunghi dreptunghic, suma pătratelor catetelor este egală cu pătratul ipotenuzei, tot aşa yin-ul şi yang-ul se completează şi se echilibrează după legi precise. Printre businessmenii care le-au deprins se numără magnatul Steve Wynn, care şi-a construit celebrul Hotel Bellagio din Las Vegas după principii Feng Shui, Oprah Winfrey sau Donald Trump.

Acesta din urmă a conceput Trump Tower de pe 5th Avenue din New York folosindu-se de sfaturile consultantului său personal de Feng Shui. „Nici nu trebuie să cred în Feng Shui. Îl folosesc pentru că-mi aduce bani", este unul dintre celebrele citate ale miliardarului. Imaginea Turnului Trump arată clar Feng Shui-ul în acţiune: fiecare treaptă a faţadei este prevăzută cu un copac pentru a contrabalansa muchiile ascuţite, intrarea are un portic, pentru a colecta energia vitală „chi", iar celebra cascadă care face deliciul turiştilor este elementul „apă" pus la treabă pentru prosperitatea lui Trump.

Ca să nu mai vorbim despre vecinătatea magazinului de bijuterii Tiffany's, care bifează cu siguranţă câteva criterii Feng Shui! Chiar dacă magazinele din România nu pot aspira, deocamdată, la asemenea vecini de bulevard, tot mai mulţi oameni de afaceri români solicită servicii Feng Shui pentru a-şi creşte prosperitatea, numărul de clienţi sau armonia dintre angajaţi. „Oamenii văd că lucrurile se schimbă după remediile noastre şi atunci încep să creadă", explică arhitecta Cristina Groza, unul dintre fondatorii companiei de consultanţă Feng Shui „Barnett & Partners".  

Când o reţea de retail solicită servicii pentru un singur magazin, după care te angajează, la scurt timp, pentru a reconfigura întreg lanţul, e clar că nu poate fi vorba de coincidenţe. Deloc întâmplător, tocmai clienţii din sectorul corporate au fost cei care i-au construit Cristinei businessul în România, începând din 2005. Început ca o curiozitate, apetitul pentru acest domeniu cu iz oriental a dus-o tocmai în Singapore, Hong Kong şi Thailanda la cursurile Marelui Maestru Feng Shui Raymond Lo. 

A investit câteva mii de euro în studiul principiilor de armonizare a spaţiului, dar şi în cele conexe, de „Stâlpii Destinului", care analizează persoana care locuieşte în spaţiul respectiv (proprietarul casei sau, în cazul firmelor, managerul general). Ambele discipline ţin de principii clare de analiză matematică, ceea ce explică şi receptivitatea oamenilor de afaceri. „În Feng Shui totul se verifică matematic, nimic nu se face doar pe sentimente sau păreri", precizează Cristina Groza. read more.... 

Toate drepturile de autor ale acestui articol apartin Forbes Romania. 

 

Printre clientii nostrii :
fantani
Mobila_ la_ comanda_ Bucuresti